Schweppes

Objevte bohatou historii prvního toniku na světě.

Jacob Schweppe

1783

Jacob Schweppe vynalezl první nealkoholický drink na světě

Po deseti letech experimentů vynalezl Jacob Schweppe první průmyslový způsob, jak zachytit a zalahvovat bublinky (proces sycení oxidem uhličitým). Jeho vynález, Schweppe’s Soda Water se setkal s okamžitým úspěchem, byl kvitován elitními lékaři a prodáván (převážně v lékárnách) jako lék proti mnoha onemocněním. Při založení společnosti Schweppes v roce 1783 v Ženevě položil také, jako vynálezce bublin, základ modernímu průmyslu nealkoholických nápojů.

1836

Schweppes dostává potvrzení královského dodavatele od jeho výsosti krále Viléma IV.

Pouhého půl století po svém založení se značka Schweppes stala oficiálním dodavatelem britské královské rodiny, včetně Vévodkyně z Kentu a pricezny Viktorie, která se do nápojů Schweppes přímo zamilovala.

1851

Schweppes je oficiálním nápojem Světové výstavy v Crystal Palace v Londýně

Schweppes se stal oficiálním nápojem Světové výstavy v Londýně roku 1851: prodalo se ho na milion lahví! Celá událost se konala v Londýně, v budově speciálně zkonstruované pro tuto příležitost, nazvané “Křišťálový palác”. Jeho branami proudili návštěvníci z celého světa a Schweppes poskytoval svou sodu po celý den. Fontána, která stála přímo u vchodu do areálu, se stala důležitým prvkem designu celé značky a její reminiscenci můžete vidět na baleních Schweppes až do dnešního dne.

1870

Představení ikonického Indian Tonicu

Příchutě Indian Tonic Water a Ginger Ale, které si můžete vychutnat i dnes, byly představeny právě roku 1870. Unikátní chuť Indian Tonicu je inspirována britskou koloniální praxí, kdy se chinin používal jako protijed při nakažení malárií. A protože chinin dodává nápoji hořkou chuť, angličtí kolonialisté v Indii jej míchali s ginem a limetkou. Po svém návratu domů svého zvyku nezanechali a tento koktejl se záhy stal velmi oblíbeným po celém Spojeném království.

1900s

Komunikace s obecenstvem

Kolem roku 1900 začala společnost Schweppes s častější reklamou, při níž využívala nejrůznějších vizuálů pro podporu své nabídky vysoce kvalitních produktů. Na Světové výstavě v Paříži získal Schweppes za svou ikonickou sodu hned tři medaile – zlatou, stříbrnou a bronzovou.

1920

Schweppes si pohrává se smyslností

V bouřlivých dvacátých letech se byznys dále rozšiřoval nejen ve své domovině, ale i v zahraničí. Během období svého rozvoje značka neustále informala zákazníky o svých produktech, pomocí sofistikovaných a stylových reklam, které pro podporu značky využívaly velmi atraktivní nástroj: pin-upky!

1930

Rozšiřujeme řadu o ovoce

Dvacátá a třicátá léta devatenáctého století byla hrdým svědkem šťastných událostí: představení příchutí Grapefruit, Lemon a perlivé Orange.

1940-1945

Na Schweppes dopadá Druhá světová válka

Následkem války a nadcházejících události byli Schweppes a jeho konkurenti pouze na přídel a dokonce, kvůli upuštění od etiket, zcela zmizeli z trhu. Ale reklama společnosti Schweppes se nezastavila. Zákazníci byli ujištěni, že jejich zavedená oblíbená značka bude zpět, a že se život  vrátí do normálu.

1946

Schweppervescence

8. června 1946, během Vítězného pochodu, spustil Schweppes svou kampaň “Schweppervescence”. Schweppervescence, kompletně nové slovo, které můžeme s trochou nadsázky přeložit jako “Schweppešumění”, je záležitostí, která trvá od otevření lahve až do jejího úplného vypití.

1948

Navždy zpět!

Když se po válce dne 1. února roku 1948 navrátil i svobodný trh, Schweppes byl konečně znovu k dostání. Pod svým vlastní názvem a pod svou vlastní etiketou.

1950

Pokračujeme v nekonvenční reklamě

V padesátých letech přišla na řadu kampaň Schweppshire, hrabství Schweppské. Schweppshire bylo úchvatnou záležitostí: brilantní reklama, ze které se stala dlouhodobá kampaň. Do Spojených států však dorazil Commander Whitehead. Tento vysoký a pohledný britský gentleman s rudým námořnickým vousem se udržel po celé dvě dekády a pevně utvrdil pozici značky Schweppes. V jiných zemích se Schweppes spojil se známými kreativními osobnostmi, jako byli například Siné, Stephen Potter, George Him, či Leupin.

1957

Rozšiřujeme řadu bitterů

Na prvního máje roku 1957 byly světu představeny dvě nové příchutě: Bitter Orange a Bitter Lemon. Jejich vznik byl umožněn díky nové znalosti zpracování ovoce v perlivých nápojích. Zejména druhá jmenovaná příchuť se setkala s velkým úspěchem a vytvořila tak velmi podstatný nový obchodní směr celé firmy.

1970s

Vypouštíme do světa další klasiku

Skandinávci hledali ideální doplněk ke svým domácím načerno páleným vodkám. Schweppes se nebál výzvy a vytvořil ten nejlepší drink k uspokojení požadavků zákazníků. Takto přišel na svět Russchian – záhadně bohaté spojení chutí, přinášející vůni lesních plodů, bylinkové tóny a náznaky autentické hořkosladké chuti. Russchian, to je doopravdy Schweppský výtvor.

1980

Také Schweppujete?

V osmdesátých letos přišla na svět nová kampaň – Schwepping – a její úspěch byl ohromný!

1990

Schhh..

Devadesátá léta se nesla ve znamení celoevropské kampaně: “Osvoboďte v sobě Schhh…”

1998

Dorazil Clive…

V roce 1998 byla spuštěna slavná Cliveova kampaň a svět tak objevil Clivea, leopardí kožich. Za pomoci zobrazení tradičního britského symbolu, ztělesňujícího hrdost, kompetenci a sílu, tak Schweppes veřejně oznámil svůj návrat ke kořenům. Svět byl okouzlen.

2009

Nicole Kidman jako ambassadorka Schweppes

Celoevropská kampaň představila nádhernou Nicole Kidman jako novou ambassadorku značky Schweppes. Reklamní spot se natáčel v Indii, pod taktovkou indického režiséra Shekhara Kapura.

2011

Nová ambassadorka značky

Nová šik a oslňující můza: Uma Thurman. Schweppes nechal tuto holywoodskou divu zazářit ve svěží a smyslné reklamní kampani, kterou režíroval proslulý David LaChapelle. “Hej… co jste čekali!”

2014

Originál od roku 1783

Schweppes se opět navrací ke kořenům. Posilujeme odkaz našeho dlouhého dědictví, inovativní duše i řemesla při vytváření dlouhotrvající intezivní chutě. Originální a prémiový nápoj.

Spustit video